Vis profilen til brukeren Send en privat melding

InnleggSkrevet: to. april 10, 2008 11:13    Emne: Re: Subtacto 2008 - line-up Svar med sitat

Fredag 17. oktober:
20.30: TBA - 04.05
22.30: TBA

Lørdag 18. oktober:
14.00: WINDMILL (NO)
Windmill består av medlemmer fra Røyken, Hurum og Fedrikstad, og spilte på Club Subtacto i april i fjor, som forband til Panzerpappa. Windmill består av erfarne musikere, og keyboardist Jean Robert Viita var blant annet med og stiftet Broadway News i sin tid. Bandet spiller symfonisk rock i ypperste klasse, og er for tiden opptatt i studio med innspillingen av sitt debut-album. Bandet er inspirert av klassiske band som Camel og Pink Floyd, og stiller opp med fyldig instrumentering som inkluderer både fløyte og saksofon.

16.00: MINDGAMES (BE)
Belgiske Mindgames har to glimrende album bak seg, som begge fikk veldig gode kritikker i progpressen. Bandet spiller musikk i landskapet mellom symfonisk rock og neo, og inspirasjonen fra band som Pink Floyd, Yes, Genesis, IQ og Marillion er klare, men ikke for påtrengende. Visuelt på scenen er bandet også en opplevelse som det norske publikum kan se fram til.

18.30: TBA ca. 14.04
21.30: TBA

14.00: TBA
16.00: TBA
18.30: TBA
_________________
Til toppen!
Subtacto

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 540
Bosted: Nesodden

InnleggSkrevet: to. april 17, 2008 16:19    Emne: Svar med sitat

Fredag 17. oktober:
20.30: TBA 04.05
22.30: TBA

Lørdag 18. oktober:
14.00: WINDMILL (NO)

16.00: MINDGAMES (BE)

18.30: MAGIC PIE (NO)
Magic Pie er kanskje det mest populære bandet innen norsk prog for øyeblikket. Bandet har levert to knallalbum som begge har fått stående ovasjoner og vunnet flere kåringer. Live er bandet et helt eksepsjonelt musikalsk fyrverkeri, disse gutta har ALDRI levert en dårlig konsert. Bandet imponerte under den første Subtacto-festivalen i fjor, men måtte dessverre gå av scenen tidligere enn planlagt. Denne gangen lover vi at gutta skal få spille helt ut!

21.30: TBA

14.00: TBA
16.00: TBA
18.30: TBA
_________________
Til toppen!
Subtacto

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 540
Bosted: Nesodden

InnleggSkrevet: on. april 30, 2008 16:27    Emne: Svar med sitat

NYTT BAND LAGT TIL!

Fredag 17. oktober:
20.30: CREDO (UK)
CREDO fra Storbritannia får æren av å åpne Subtacto-festivalen i 2008. Bandet har eksistert siden tidlig 90-tall, og ga ut sin første plate i 1994. Nummer to kom i 2005. Bandet har varmet opp for band som Wishbone Ash, Kino og Arena, og spiller neo-prog med inspirasjon fra Marillions Fish-periode, Yes med flere. Bandet spiller i mai på den amerikanske festivalen ROSFest, og kommer til Norge for første gang.

22.30: TBA

Lørdag 18. oktober:
14.00: WINDMILL (NO)
Windmill liveWindmill består av medlemmer fra Røyken, Hurum og Fedrikstad, og spilte på Club Subtacto i april i fjor, som forband til Panzerpappa. Windmill består av erfarne musikere, og keyboardist Jean Robert Viita var blant annet med og stiftet Broadway News i sin tid. Bandet spiller symfonisk rock i ypperste klasse, og er for tiden opptatt i studio med innspillingen av sitt debut-album. Bandet er inspirert av klassiske band som Camel og Pink Floyd, og stiller opp med fyldig instrumentering som inkluderer både fløyte og saksofon.

16.00: MINDGAMES (BE)

18.30: MAGIC PIE (NO)

21.30: TBA

14.00: TBA
16.00: TBA
18.30: TBA
_________________
Til toppen!
Annonsør

Skrevet: i dag    Emne:

Til toppen!
Kermit

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 427
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: on. april 30, 2008 17:13    Emne: Svar med sitat

Oooh! Mindgames er knall!
Til toppen!
Vis profilen til brukeren Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
wohoo

Registrert: 02.04.2007
Innlegg: 109
Bosted: Oslo

InnleggSkrevet: fr. mai 02, 2008 09:22    Emne: Svar med sitat

Det er ikke bestemt hvor festivalen holdes ennå?
Til toppen!
Subtacto

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 540
Bosted: Nesodden

InnleggSkrevet: fr. mai 02, 2008 23:05    Emne: Svar med sitat

Det er vel ca. 99 prosent sikkert at det blir Amatøren på Sogn Studentby.
_________________
Til toppen!
Subtacto

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 540
Bosted: Nesodden

InnleggSkrevet: on. mai 07, 2008 20:34    Emne: Svar med sitat

Oppdatert med lørdagens headliner.

Fredag 17. oktober:
20.30: CREDO (UK)

22.30: TBA

Lørdag 18. oktober:
14.00: WINDMILL (NO)

16.00: MINDGAMES (BE)

18.30: MAGIC PIE (NO)

21.30: SYLVAN (DE)
SYLVAN ga i fjor ut sitt sjette album, “Presets” og har etablert seg som et av de mest populære bandene innen progrock med sin blanding av symfonisk rock, neo og progmetal til tider. Tyskerne har aldri spilt i Norge, og kommer til Subtacto rett fra USA, der de blant annet har opptrådt på CalProg-festivalen i Los Angeles.

14.00: TBA
16.00: TBA
18.30: TBA
_________________
Til toppen!
Kermit

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 427
Bosted: Trondheim

InnleggSkrevet: on. mai 07, 2008 20:49    Emne: Svar med sitat

Til toppen!
Subtacto

Registrert: 17.11.2006
Innlegg: 540
Bosted: Nesodden

InnleggSkrevet: ma. juni 02, 2008 12:34    Emne: Svar med sitat

NYTT BAND LAGT TIL PÅ FREDAG.

Fredag 17. oktober:
20.30: CREDO (UK)

22.30: PÄR LINDH PROJECT (SE)
Den svenske veteranen Pär Lindh vil være fredagens headliner på Subtacto-festivalen. Med sitt Pär Lindh Project framfører han musikk som han etterhvert har valgt å kalle “neo-barokk” istedenfor progressiv rock. Musikken er kraftig inspirert av klassisk musikk fra renessansen og barokken, men spilt og framført på en måte som mer minner om de klassiske og symfoniske bandene på 70-tallet. Pär Lindh Project jobber nå med sitt fjerde studioalbum, som planlegges gitt ut i løpet av 2008, og vil headline Uppsala Progressive Rock Festival i august før de kommer til Subtacto.

Lørdag 18. oktober:
14.00: WINDMILL (NO)

16.00: MINDGAMES (BE)

18.30: MAGIC PIE (NO)

21.30: SYLVAN (DE)

14.00: TBA
16.00: TBA
18.30: TBA snart
_________________
Til toppen!
Roffa

Registrert: 27.03.2007
Innlegg: 70
Bosted: Skarnes

InnleggSkrevet: sø. aug. 31, 2008 01:17    Emne: Svar med sitat

Subtacto skrev:
NYTT BAND LAGT TIL PÅ FREDAG.

Hva er status på festivalen nå? Er vel noen band som har meldt avbud (Magic Pie?) og festivalen blir etter hva jeg forstår avholdt over to dager? Eller blir det kun en dag? Jeg skal i alle fall ta en tur, men vet ikke om det blir begge dagene. Bra tiltak!!!
_________________
Hilsen Roffa
Til toppen!